Na/Da and Reno founded VSRK in 2006 on two modes of expression, video and painting retroprojector, improvised in real time. The character level primitive painting mixed the accuracy of the video, the warmth of incandescent incisive pictorial and fine digital image enhance a strange feeling hybridization. P>
This universe has evolved into speaking in several areas of creation. With bands, the projection becomes a voice, a materialization of her. The dance, she set the stage space, which accompanies or denounced the movement as a choreographic element in its own right. During the creation of shows and performances, leading his VSRK about the singularity of his graphic and pictorial approach. Of facilities, support / screen is treated as a sculptural form, for the manufacture of components, or the development of rough surfaces. Some facilities are becoming media performance of scenic elements. Experiments with robotic and interactive elements have led to new creations.
Between the different mediums covered everything can be a pretext for crossing. It is through this range of expression that refines its VSRK proposals, stimulated by the encounter with other worlds artistic, architectural and other cultures.
Na/Da et Reno ont fondé VSRK en 2006 sur deux modes d'expressions, la vidéo et la peinture sur rétroprojecteur, improvisées en temps réel. Le caractère primitif de la peinture mélé à la précision de la vidéo, la chaleur de l'incandescence picturale et la finesse incisive de l'image numérique renforcent un sentiment étrange d'hybridation.
Cet univers a évolué en s'exprimant dans plusieurs domaines de création. Avec des formations musicales, la projection devient une voix off, une matérialisation du son. Sur la danse, elle définie l'espace scénique, accompagne ou dénonce le mouvement, comme un élément chorégraphique à part entière. Au cours des créations de spectacles et de performances, VSRK mène son propos par la singularité de son approche graphique et picturale. Sur les installations, le support / écran est traité en tant que forme sculpturale, par de la fabrication d'éléments, ou par la mise en valeur des surfaces brutes. Certaines installations deviennent des supports de performance, des éléments scénographiques. Des expérimentations avec des éléments robotisés et intéractifs ont conduites à de nouvelles créations.
Entre les différents médiums abordés, tout peut être prétexte à croisement. C'est au travers de cette palette d'expressions que VSRK affine ses proposiions, stimulé par la rencontre avec d'autres univers artistiques, architecturaux et d'autres cultures.